Montigne, Türkiyenini En Büyük yelkenlisi denize indirildi.

2113 Kez Okundu





Sinan Özer yönetimindeki Egeyat ekibinin inşasına 2 yıl önce başladığı ve geçtiğimiz ay yeni sahibine teslim ettiği Montigne, Egeyat’ın tekne yapım tarzını yansıtan yelkenlilerin Amiral gemisi niteliğinde.

Tersane, hummalı bir çalışmayla iki yıl gibi kısa bir sürede 57 m boyundaki bu çelik yelkenliyi tamamlamış.

 

Egeyat tarafından daha önce bitirilen Galileo’dan esinlenerek inşasına başlanan yatın armatörü Galileo’yu görmüş ve beğenmiş. Ve henüz kabuğu bitmiş 57 m nin projesi üzerinde bir takım değişiklikler yapılması öngörülerek anlaşma imzalanmış. İç dekorasyondaki değişikliklerin yanı sıra, bu yatta Aluiminyum ve kurcatalı direkler, yükseltilmiş köprü üstü, kıç dümen ve jakuzinin üst güverteye taşınması,gibi bir takım değişiklikler yapılarak GALILEO’dan farklılaştırılmış.

 

Yatın her yerinde Uzak Doğu felsefesi ve oraya ait objeler hakim. Yatın baş ve kıçını süsleyen ejderhalar… Yata daha ilk girişte ihtişamlı görünüşleriyle insanı etkiliyorlar…

 

Görkemli bir teleskopik paserelladan kıç güverteye girildiğinde geniş bir yarım daire kıç güverte oturma ve uzanma alanı olarak ayrılmış. Buradaki fildişi rengi minderler renkli yastıklarla hareketlendirilmiş.

 

Tam ortadaki 3 m çapında ortası dönen yuvarlak masa kalabalık grupları ağırlayabilecek büyüklükte. Sancak ve iskelede konumlandırılmış tepenyaki grill ve bar profesyonel gereçlerle donatılmış.

 

Burada 52” Sony Bravia TV ve Bose medya centerla kaliteli bir medya sistemi kurulmuş.

Kıç güvertenin üzerini komple aluminyumdan imal sert hard top kaplıyor.. Dış mekanlarda kullanımı yaygın olan basınçlı su püskürtmeli klimalardan burada da kullanılmış.

 

Dış mekanlarda zemin Almanya’dan işlenerek gelmiş tik ağacından, küpeşte ve mobilyalarsa masif maun.

 

İç mekanlardaki ahşap yüzeylerde kiraz kaplama ve oküme ağırlıklı. Yer yer parlak yer yer ipek mat vernik uygulanmış. Yine tersaneye özel, kiraz kaplamanın gömüldüğü filetolar Egeyat tarafından tasarırlünmoş ve imal edilmiş.

 

Deri kaplı tavanlar, kum desenli krem rengi halılarla bütünleştirilmiş.

    

Kıçtan, camlı ahşap kapıdan salona giriliyor 90 metrekarelik salonda ilk göze çarpan Dragon Boat Modeli. Tam karşıda cam fanus içerisinde devasa büyüklükte. Çinde bir ustaya yaptırılan modelin tamamlanması neredeyse yatın inşa süresine yakın. Tekne sahibinin bu modele oldukça yüklü bir meblağ ödediği de söyleniyor. Bir de bu modelin Çin’den Türkiye’ye getirilmesi de bizim Gümrüğümüzde yaşanan problemler sebebiyle maceralı olmuş. Dolayısıyla teknedeki maddi manevi en değerli şeylerden biri…

 

Bu modelin önünde 4 m boyunda büyük bir yemek masası ve şık sandalyeler mevcut. Burada en çok hoşumuza giden ayrıntı masa üzerinde yer alan kamera aracılığıyla mutfak ve servis personelinin kimin yemeği bitmiş görebiliyor olması.

 

Köşe oturma grubu, berjer takımlar özel yapım ve Dorya Home imzalı ince bir zevki yansıtıyor. 6 kişilik oyun masasının yanında konumlandırılan Yamaha kuyruklu piyano da salondaki şık detaylardan biri.

 

Salonun içinden sancak taraftan mutfağa geçiliyor. Yerlere pırıltılı bir dokuya sahip PVC zemin kaplaması kullanılarak hoş bir hava yaratılmış. Tamamen profesyonel gereçlerle donatılmış mutfakta, bir adet soğuk oda, buharlı fırın, 2 adet normal fırın, vok pişirici, ızgara, 4 gözlü elektrikli ocak , fritöz, bulaşık makinası, tabak ısıtıcı, çöp öğütücüsüne kadar her şey endüstriyel. Davlumbaz damperli ve özel imalat. Evyeler Blanco marka.

 

Mutfak dolapları krem rengi parlak lake çimstone tezgahla kombine edilmiş.

Mutfaktan crew messe geçilebiliyor. Burası mürettebatın boş zamanlarını geçirebileceği, yemek yiyip TV seyredecebileceği geniş bir mekan. Ayrı bir buzdolabı , tuvalet mevcut. TV nin yanında CCTV nin monitörlerinden biri de acil durumlar için burada konumlandırılmış.

 

Köprü üstüne geçiş crew messden sağlanabildiği gibi dışarıda sancak ve iskeleden de mümkün. Komple siyah deri ile kaplanan gösterge paneli en son teknoloji elektronik cihazlarla donatılmış. Burada kısaca yok yok diyebiliriz. Köprü üstünde seyir esnasında mükemmel bir görüş açısı yakalanmış.

 

 

Salonun arka tarafından armatörün kabinine inen merdivenlerde led hortum ışıklandırma yapılmış. Master kabinde büyük bir yatak, çalışma masası, dolaplar, minibar, kasa, dinlenme köşesi ile tekne sahibinin ihtiyacı olabilecek her türlü olanağı barındırıyor. Sandalyeler rustik, gold iskeletli ve yine Dorya’dan.

 

Bütün kabinlerde salonda ve kıç güvertede olduğu gibi Sony Bravia TV ve Bose media center mevcut.

 

Tüm banyolarda açık kahve emprador mermer taban ve duvarlar ahşapla kombine edilmiş. Master kabin ve VIP kabinlerde duş yerine küvet kullanılmış.

 

Asıl ilginç olan ise, armatör kabiniyle birleşik sadece armatöre özel SPA kabinini…

 

Diğer misafir kabinleri 1 vip , 2 double ve 2 triple kabine geçiş salonun önünden ve iskele taraftaki koridordan aşağıya inilerek yapılyor.

 

Diğer yatlarda sık rastlanan her bir kabinin farklı konseptlerde tasarlanması Egeyat’ın pek tercih etmediği bir durum. Yattaki her şeyin ve her yerin ahenk içersinde olmasına dikkat edilmiş. Farklılaştırma kullanılan aksesuarlarla yapılmış.

 

Yatın tümünde mobilya konumlandırılması, kullanılan aksesuarlar Feng Shui yaşam felsefesine uygun olarak dekore edilmiş.Bunda yat sahibinin Uzak Doğulu olmasının büyük etkisi var.

 

Alt güvertede ayrıca her biri ikişer kişi barındırabilecek 4 adet mürettebat kabini, çamaşır odası, kaptan ve makinist kabini bulunmakta.

Bu bölümlere misafirlerin özel alanlarına girmeden baş üstünden giriş mümkün olduğu gibi acil durumlar için ana koridordaki kayar kapılardan geçiş sağlanmış.

 

Kaptan ve makinist kabinleri de misafir kabinleriyle aynı tarzda ve kalitede döşenmiş. Yine maun mobilyalar,emprador mermer banyolar….

 

Her bir kabinin kendine ait banyosu, internet ve bağımsız müzik sistemi mevcut. Kaptan kabininde tüm bunlara ek olarak, TV, kasa ve derinlik ölçer konmuş.

 

Yatın tümünde uydular aracılığıyla kablolu ve kablosuz internet mevcut. Ayrıca yatın belli noktalarına yerleştirilen uydu dağıtıcısı cep telefonunun çekmeme olasılığını ortadan kaldırmış.

 

Biri 20 kişi kapasiteli Nautica, diğeri 7 kişi kapasiteli Ndovurania servis botu ön güvertede yer alıyor. Buradaki botları kaldıracak vincin kapasitesi 2500 kg. SWL ve Ezberci Marina imalatı.

 

Dikey ırgatlar krom Data hydraulic.

 

 

Galileo da kıçta konumlandırılmış dümen konsolu burada kaptana daha iyi bir görüş sunmak için 160 m2 lik üst güverteye alınmış.

 

Burada aynı zamanda güneşlenme alanları ve jakuzi mevcut.

 

3 adet 630 x 370 mm elipsoidal kesitli alüminyum direklerle donatılmış yatta 8 parça toplam 960 m2 yelken mevcut.

 

2 adet 760 BHP MAN ana makine ile donatılan yatın ana makinalarla seyir hızı 10 kn iken maksimumda 12 knota ulaşıyor.

 

RINA klaslı ve MCA(CISR) kurallarına uygun olarak inşa edilen Montigne, yaz döneminde Güney Fransa, kış dönemindeyse Güney Asya sahillerinde seyir yapacak.


Konu Yazarı :

Yorumlarınızı Yazın

Your email address will not be published.

Sonraki Yazılar

Bodrum Yalıkavak Port Marina’daki Yacht Club açıldı.

Önceki Yazılar

Bale Festivalimiz 7. kez sahnelerini açıyor

En Son Yazılarımızdan Seçmeler

Bodrum’un Sarnıçları

Bodrum’un Sarnıçları Bu yazı Bodrumlife Dergisinin Sonbahar 2022 Sayısında yayınlanmıştır. Yazı: Mimar Sedef Nazan DEVELİ